Service
Kadobon
Kontakt
Terugbellen
 

Sleuteloverdracht

Samen met het huurcontract ontvangt u het adres van de vakantiewoning evenals de informatie over de sleutelplaats/het sleuteladres. Normaal gesproken ligt de sleutel bij de woning of kunt u deze afhalen in de buurtvan de woning. Indien u de sleutel afhaalt bij de huiseigenaar of een vertegenwoordiger van de huiseigenaar dient u het huurcontract en uw "bewijs van betaling" te overleggen. Meestal zijn elektriciteit, water en andere kosten inbegrepen in de huurprijs. Indien dit niet het geval is ontvangt u een formulier waarop u de meterstanden bij aankomst en vertrek op dient te noteren.

Borgsom

In sommige gevallen dient u bij het afhalen van de sleutel een borgsom te betalen. Dit staat in de beschrijving van de woning aangegeven. Deze borgsom dient als zekerheid dat de sleutel weer ingeleverd wordt en de woning in goede staat wordt achtergelaten. De hoogte van het bedrag van de borgsom staat in de huisbeschrijving aangegeven.

Aankomst

Uw vakantiewoning is bij aankomst in de meeste gevallen niet verwarmd.

Opnemen meterstanden

Indien stroom en andere kosten niet zijn inbegrepen, dan dient u bij aankomst direct de meter- en tellerstanden te noteren op het formulier wat u daarvoor bij uw sleutel heeft ontvangen. Denkt u eraan de stroommeter zonder decimalen, dus in hele KwH af te lezen. De stroomteller is normaal gesproken buiten de woningen aangebracht.

Indicatie verbruik

Indien u een overzicht wilt hebben van de totale bijkomende kosten, dan kunt u bijvoorbeeld de meterstanden na 24 uur nog eens opnemen, u vermenigvuldigt dit met de prijs per KwH en het aantal vakantiedagen. Wilt u stroomkosten besparen, reduceert u dan het gebruik van de verwarming, vloerverwarming, sauna, whirlpool en zonnebank en dekt u het zwembad na gebruik af met de zwembad deken. In de koudere jaargetijden hoeft u niet alle warmtebronnen te gebruiken.

Controle zwembad en/of whirlpool

Heeft u een vakantiewoning met zwembad of whirlpool gehuurd, dan kunt u tijdens uw verblijf een kort bezoek van de eigenaar of een vertegenwoordiger van de eigenaar verwachten. Er worden doorlopend diverse controles van het zwemwater, maar ook van de technische installaties uitgevoerd. En wanneer dit niet tussen twee huurperioden in mogelijk is, dan wordt de controle tijdens uw verblijf uitgevoerd. Deze controlles worden uitgevoerd om er zeker van te zijn dat u uw zwembad en/of whirlpool in de woning optimaal kunt gebruiken. Houdt u zich alstublieft aan de voorwaarden van het gebruik van zwembad en whirlpool, zoals u ze in uw vakantiewoning aantreft.

Klachten

Indien u klachten of opmerkingen heeft dient u onmiddelijk contact op te nemen met een van de lokale kantoren van DanCenter. Laat u uw vakantieplezier niet bederven! DanCenter zal de huiseigenaar per omgaande op de hoogte stellen, zodat ervoor gezorgd wordt dat er zo snel mogelijk hulp geboden wordt. Indien u het lokale kantoor van DanCenter niet kunt bereiken, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice afdeling van DanCenter: +45 70 13 00 00

Huisvuil

In de meeste vakantiehuis gebieden wordt vuilnis niet aan huis afgehaad. U dient uw vuilnis in de daarvoor bestemde containers op parkeerplaatsen, of langs de straat te deponeren.